خوش آمدید، جهت استفاده از امکانات سایت از طریق آیکون روبرو ثبت نام کنید
آخرین اخبار و مطالب سینما
  •  
  •  
    تاپیکهای مهم


    advertisement advertisement

    نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8

    موضوع: از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

    1. Top | #1


      تاریخ عضویت
      26 Oct 2012
      محل سکونت
      ایــــ مشهد ــــران
      نوشته ها
      233
      سپاس
      473
      سپاس شده 1,286 در 234 پست

      پیش فرض از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم



      موج سریال های کره ای، از سال 85 و با پخش «جواهری در قصر» از شبکه دو فراگیر شد و با پخش «افسانه جومونگ» در سال 87 به اوج خودش رسید. یانگوم و جومونگ، تا حدی برای مخاطبان، جذابیت پیدا کردند که طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات سیما، بیشترین میزان مخاطب را در هر دوره داشتند. پخش سریال جدید «دونگ‌یی» از اردیبهشت امسال، موج جدیدی از توجه مخاطبان به سریال های کره ای را همراه داشت؛ موجی که با وجود اینکه هیچگاه به حد و اندازه یانگوم و جومونگ نرسید، اما توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

      نکته قابل توجه اینجاست که قسمت های ابتدایی هیچ یک از این دو سریال قبلی، مخاطب چندانی نداشتند و هر دوی آنها در میانه راه با پر رنگ شدن جم محتوای خانوادگی، عاطفی و عاشقانه، مورد توجه قرار گرفتند. در مورد «دونگ یی» هم قضیه از همین قرار بود. این سریال از اردیبهشت به صورت هفتگی روی آنتن می رفت و خب طبیعتا چندان فرصتی برای دیده شدن نداشت.

      با وارد شدن سریال به بخش های عاطفی، کنداکتور پخش هفتگی آن هم جایش را به پخش هر شبی داد و این سریال کره ای، یک مرتبه مورد توجه قرار گرفت. تا حدی که حالا کمتر پیش می آید راس ساعت 20 وارد سوپرمارکت، ساندویچی یا مراکز مختلف خرید بشویم و فروشنده را مشغول تماشای «دونگ یی» نبینیم.
      محبوبیت «دونگ یی» ظرف یکی دو ماه تا جایی پیش رفت که شبکه سه، حاضر شد پخش سریال ایرانی «خانه اجاره ای» را به ساعت 17 موکول کند اما دست به زمان پخش این سریال کره ای نزند. همزمان با پایان پخش «دونگ یی» تا پایان این هفته، پرونده ویژه ای را برای بررسی دلایل ایجاد موج سریال های کره ای را بخوانید.

      ایجاد موج استقبال ایرانیان از سریال های کره ای، به لحاظ بصری و محتوایی دلایل مختلفی دارد

      باخت به کره در سریال سازی

      سریال «سال های دور از خانه» شاید اولین سریال چشم بادامی هایی بود که تمام اهل خانواده را پای تلویزیون میخکوبکرد تا بفهمند آخر چه بلایی بر سر اوشین، این دختر بینوا خواهد آمد. بعد از چند سال موج فیلم های ژاپنی به کشور همسایه، کره رسید و بار دیگر با پخش سریال هایی چون «یانگوم» و «جومونگ» تماشاچی های زیادی که با تلویزیون قهر کرده بودند بار دیگر با رسانه ملی آشتی کردند. بعد از آن بود که حتی ویدیو کلوپ ها هم برای کره ای پسندها سریال های مختلفی گلچین کردند تا آنها را راضی نگه دارند و پشت ویترین مغازه های خود می زدند «سریال کره ای موجود است».

      این روزها هم شبکه 3 مشتاقان سریال های کره ای را بی نصیب نگذاشته و دوستداران این نوع سریال ها را با پخش «افسانه دونگ یی» از چشم انتظاری درآورده وبار دیگر شب های آنها را با تماشای سریالی تازه؛ خوش آب و رنگ تر کرده است. از مجید ابهری رفتارشناس در علت به وجود آمدن موج سریال های کره ای سوال کردیم که او هم یادداشتی برای ما نوشت که در ادامه می خوانید.

      ***
      پر کردن اوقات فراغت، نیاز به ابزار خاص خود دارد که هر کس برای انتخاب این ابزار، سلیقه ویژه ای به کار می برد. یکی از این روش ها، تماشای تلویزیون ودیدن فیلم ها وسریال هایی است که در دهه های اخیر همه گیر شده اند که بخش مهمی از آنها فیلم ها وسریال های کره ای مثل نام های «جومونگ»، «جواهری در قصر» و ... است. پخش این سریال ها از سال ها پیش اپیدمی به نام سریال های کره ای در کشور را آغاز کرد؛ موجی که هنوزهم با پخش سریال دونگ یی ادامه دارد.
      .


      علت کشش و استقبال از این سریال ها را می توانیم در شباهت های فرهنگی، اسطوره سازی و نمایش روابط عاطفی آن بدانیم. مردم ما علاقه خاصی به ژانرهای تاریخی و اسطوره ای دارند و با دیدن این سریال ها ضمن پر شدن اوقات فراغت شان به مقایسه شباهت های تاریخی کشور خودمان هم می پردازند.

      همچنین به کاربردن رنگ های شاد و جذاب، استفاده از بازیگران توانمند و حرفه ای و خلق صحنه های عاطفی جذاب، از دیگر عواملی است که موجب شده مخاطب به سمت این سریال ها جذب شود. از طرف دیگر به وجود برخی چارچوب و خط قرمزهای اجتماعی و فرهنگی، نمایش بعضی صحنه های عاطفی در فیلم و سریال های داخلی محدود بوده و همین نکته باعث رویگردانی مخاطبان می شود.

      مثلا با وجود جذابیت فوق العاده یک سریال ایرانی، وقتی یک دختر و پدر بعد از 15 سال همدیگر را می بینند؛ نمی توانند هم را در آغوش بگیرند و مانند صحنه های عادی زندگی به هم نزدیک شوند و ابراز محبت کنند. همین غیرواقعی بودن، به رابطه مخاطب با این سریال ها خدشه وارد می کند. نکته دیگری که باعث جذابیت فیلم های کره ای از نظر مخاطبان می شود تکرار و طولانی بودن آنهاست.

      همچنین عدم تنوع سریال های ایرانی از نظر سوژه، قابل پیش بینی بودن پایان سریال ها، تکراری بودن قصه ها و وجود شخصیت های خیر و شر که قصه را به سمت شعاری شدن پیش می برد، از دیگر نقاط ضعف کارهای ایرانی است که مخاطب را به سمت تماشای کارهای کره ای مایل می کند. نکته دیگر، یکنواختی چهره ها و هنرپیشه هاست به طوری که از تماشای هنرپیشه نقش اول می توان تیم همراه او را حدس زد.

      انحصاری بودن هنرپیشه هاغی داخلی مورد دیگری از خستگی بصری مخاطبان است اما در فیلم های کره ای اینطور نیست. روحیه ساده زیستی در وجود ما رخنه کرده و خواه ناخواه وجود دارد. اگر به فیلم های کره ای، ژاپنی و چینی دقت کرده باشید چیدمان لوکسی در آنها دیده نمی شود.

      ذات انسان ها به سمت ساده زیستی سوق دارد و این پیام به صورت نامحسوس به بیننده منتقل می شود. سلسله مراتب احترام آمیز نیز از جمله نکاتی است که در این دسته از فیلم ها به وفور دیده می شود و همین نکته نیز باعث می شود سریال های کره ای به دل مخاطب بنشیند. متاسفانه در سریال های ایرانی سلسله مراتب احترام کوچکتر به بزرگتر خیلی کم شده؛ در صورتی که فطرت انسان ها این نوع احترام را مطالبه می کند.

      نکات جالب از گفت و گوی مهناز افشار با سانگ ایل گوک بازیگر نقش جومونگ

      جومونگ در خیابان های کره سخت قدم می زند



      بعد از فراگیری موج سریال «افسانه جومونگ» در ایران، سانگ ایل گوک، بازیگر نقش جومونگ، به دعوت شرکت ال جی به ایران آمد و با استقبال بی نظیر مردم ایرانی مواجه شد.



      همان موقع رضا رشیدپور از او دعوت کرد تا برای مجله اش با مهناز افشار گفت و گو کند. افشار در طول این مصاحبه، چندان وارد بحث های تخصصی نشد و از او خواسته بود تا به سوالات خیلی معمولی مثل حس و حالش را موقع گرفتن پلان حسی و عاطفی توضیح دهد. ایل گوک هم گفته بود که سخت ترین کار برایش این است که بخواهد جلوی دوربین گریه کند. او توضیح داده بود که برای این کار از صبح تمرین می کند و مادرش هم همیشه بهش می گفته فقط وقتی می تواند حس کند که بازیگر خوبی شده است که بتواند صحنه گریه و خنده را خوب درآورد.

      بازیگر نقش جومونگ، در پاسخ به این سوال افشار که آیا شهرت اذیتش نمی کند هم گفته بود که خیلی وقت ها حتی در خیابان کره هم نمی تواند قدم بزند. ایل گوک درباره اینکه حالا با این شهرت به فکر وارد شدن به دنیای سینمای هالیوود است یا نه توضیح داده بود که اصلا به هالیوود فکر نمی کند وهیچ وقت هم دوست ندارد که سینما و هنر کره را رها کند و پایبند فرهنگ هالیوودی شود.



      حرف‌های لی یونگ ئه بازیگر نقش یانگوم در گفت و گو با منصور ضابطیان

      6 ماه بازی مداوم برای یانگوم شدن!

      بعد از پایان پخش سریال «جواهری در قصر»، منصور ضابطیان به همراه گروهی به کره جنوبی سفر کرد تا با لی یونگ ئه وسایر عوامل این سریال رودررو گفت و گو کند. در این گفت و گو که در برنامه ای دو قسمتی با نام «موج کره ای» از شبکه دو پخش شد، بازیگر نقش یانگوم درباره بازی اش در این سریال گفته بود که 6 ماه بدون وقفه کار کرده و حتی یک روز هم استراحت نداشته.



      او حتی آشپزی هم به آن صورت بلد نبوده و 15 روز وقت برای یاد گرفتن آشپزی صرف کرده و در این مدت به غذاهای کره ای علاقه مند شده. به نظر لی، با اینکه از سن 23 سالگی بازیگری می کرده و در فیلم ها و سریال های زیادی هم بازی کرده، «جواهری در قصر» بهترین سریالی بوده که در تمام کارنامه کاری اش داشته.

      ضابطیان درباره اینکه حضور لی در یک سریال تلویزیونی آیا در پیشنهادهای سینمایی اش اثر منفی نداشته گفته بوده که «جواهری در قصر» حتی در مقایسه با فیلم های کره ای از لحاظ تولید و ساخت، محبوبیت بیشتری بین مردم داشته و بسیاری از هنرپیشه ها مایلند در سریال های تلویزیونی بازی کنند. بازیگر نقش یانگوم گفته بود که شهرتش را مدیون این سریال است و حتی نقش یانگوم باعث شده تا عاقل تر و باتجربه تر از قبل رفتار کند.



      فیلمنامه نویس فصل اول و دوم قلب یخی معتقد است کره ای ها دقیقا به موضوعاتی می پردازند که مخاطب دوست دارد

      روایت هایی بدون پیچیدگی

      حامد عناق نویسنده ای است که در کارنامه کاری اش یک سریال تاریخی به نام «نردبام آسمان» دیده می شود. به همین دلیل گزینه خوبی بود تا سراغ او برویم و در مورد موج سریال های کره ای که عموما داستان های تاریخی دارند از او بپرسیم.

      فکر می کنید چرا سریال های کره ای در بین مردم ایران موج را ایجاد می کنند؟

      - به نظرم این ربطی به سریال های کره ای ندارد. مخاطبینی که سن و سال بیشتری دارند یادشان می آید که سال ها پیش در زمان پخش سریال «اوشین» هم هیچ کس در خیابان های تهران نبود. حتی یادم می آید آن زمان برق مناطق به صورت نوبتی قطع می شد و اگر روز قطعی برق منطقه ای با روز پخش سریال «اوشین» یکی می شد اعضای خانواده به خانه فک و فامیل می رفتندتا یک قسمت از این سریال را هم از دست ندهند. بعدها این موج به کره ای ها و حتی ترک ها رسید. با اینکه معتقدم همانگونه که جنس ژاپنی بهتر از کره ای است، سریال های ژاپنی هم بهتر از کره ای بودند.

      خب اصلا چرا این موج به وجود می آید حالا چه کره ای و چه ژاپنی؟

      - مردم وقتی با موضوعی روبرومی شوند که پایین ترین سطح احساسات و عواطف آنها را تحریک می کند ناخودآگاه به آن موضوع علاقه پیدا می کنند. در ایران هم از این قبیل تجربه ها داشته ایم.

      پس چرا نویسنده های ایرانی از این مسئله برای ساخت سریال پرمخاطب بهره نمی گیرند؟

      - روابط و شخصیت ها در این سریال ها حول محور و موضوعاتی می گذرد که ما با آنها درگیریم ولی یک نویسنده ایرانی بیان آنها را دون شأن خودش می داند. شما نگاه کنید در یک سریال فقر یک خانواده و تلاش اعضای خانواده برای رهایی از این فقر به تصویر کشیده می شود یا یک نفر برای رسیدن به موفقیت تلاش زیادی می کند و سعی دارد از همه مشکلات عبور کند و حتی بین دو نفر عشقی نیز وجود دارد ولی آنها برای رسیدن به هم با کلی مشکل و بدبختی مواجه می شوند. نویسنده ایرانی می داند که اینها وجود دارد ولی پیش خودش فکر می کند که مشکلات مهمتر و عمیق تری وجود دارد که او باید به آنها بپردازد.

      یعنی شما می گویید اینگونه سریال ها مستقیما به ساده ترین نیازهای مخاطب می پردازد؟

      - دقیقا. شما یانگوم را نگاه کنید. یانگوم چه بود؟ یک دختر مظلوم و کاملا خوب. او در قصری زندگی می کرد که آدم هایش کاملا بد بودند. شخصیت های کاملا سیاه و سفید بدون پیچیدگی و فلسفه خاصی. مخاطب عام دوست دارد با خوبی صددرصد یک شخصیت ذوق کند و برای مشکلات او غصه بخورد.

      سریال های کره ای این کار را به خوبی انجام می دهند. البته این سلیقه فقط مخصوص مخاطب ایرانی نیست. برخلاف آنچه خیلی ها تصور می کنند اکثر سریال های فوق العاده پرمخاطب در جایی مثل آمریکا هم سریال هایی هستند که مخاطب در درک و فهم آن مشکل خاصی ندارد.

      شما تجربه نوشتن یک سریال تاریخی را دارید. فکر می کنید چرا روایت تاریخ یک کشور کره ای به مراتب برای مخاطب جذاب تر از روایت های تاریخی از ایران در سریال های وطنی است؟ در حالی که ما تاریخی صدها برابر جذاب تر و پراتفاق تر از کشوری مثل کره داریم.


      - هدف گذاری ها متفاوت است. آنها تاریخ را تبدیل به یک تابو نمی کنند. در ایران شخصیت های تاریخی تابو هستند. شما در جایی مثل کره افسانه سرایی می کنید در حالی که در ایران اسطوره سازی می شود. خب وقتی اسطوره ها ساخته می شوند به دلیل وجود تابو و خط قرمزهایی اطراف آنها نزدیک کردنشان به آدم های واقعی، معمولی و باورپذیر تقریبا غیرممکن می شود اما در سریال های کره ای شخصیت ها حتی اگر قهرمان های تاریخی باشند خیلی شبیه آدم های عادی هستند و کره ای ها این مسئله را خیلی خوب فهمیده اند که برای جذب مخاطب همه چیز باید ساده و معمولی باشد. به نظرم اسوره سازی ما از شخصیت ها و حتی اتفاق هایغ تاریخی مان باعث شده که مردم با داستان های افسانه ای کشوری مثل کره ارتباط بسیار بهتری برقرار کنند تا شخصیت های دست نیافتنی تاریخ خودشان.



      جواهری در قصر / سال پخش 85 / شبکه دو


      اولین موج کره ای با یانگوم


      موج سریال های کره ای با پخش «جواهری در قصر» در سال 85 شروع شد. بعد از چندین سال دوری مخاطبان از سریال های خاطره انگیز ژاپنی مثل اوشین و هانیکو، یانگوم کره ای، انگیزه جدی برای مخاطبان ایرانی بود تا جمعه شب ها آنتن شبکه دو را از دست ندهند.



      این سریال 54 قسمتی، سال 2003 در کره جنوبی تهیه شد وساخت آن تا سال 2004 طول کشید. شخصیت یانگوم با بازی لی یونگ آئی، الهام گرفته از داستان واقعی اولین زن پزشک در خاندان جوسئون کره جنوبی است که به نخستین زن پزشک درباری زمان خود تبدیل شد. این مجموعه علاوه بر استقبال بی نظیر در کشورهای آسیایی، در استرالیا، آمریکا وکانادا هم به نمایش درآمد و لقب «محبوب ترین درام کره ای تمام دوران» را کسب کرد.



      امپراتور دریا / سال پخش 86 / شبکه سه


      افسانه ای غیرواقعی



      پخش «امپراتوری دریا»، تابستان سال 86 در حالی از تلویزیون نایران شروع شدکه «جواهری در قصر» هنوز وبه عنوان پرمخاطب ترین سریال خارجی تلویزیون، در صدر انتخاب و استقبال مخاطبان قرار داشت. این سریال در کنداکتور سه شنبه شب های شبکه سه قرار گرفت و تا 50 هفته مدام روی آنتن بود با این حال اما چندان موج فراگیری ایجاد نکرد. «امپراتور دریا»، برخلاف «جواهری در قصر»، از هیج داستان واقعی گرفته نشده و کاری کاملا افسانه ای و محصول سال 2004 کره جنوبی بود. اصلا منظور از امپراتور دریا یا یونگ بوک که نقشش را چویی سو جونگ در این سریال به عهده داشت، همان پسر کمانداری است که در افسانه های چین و ژاپن به عنوان خدای دریا شناخته می شود.



      تاجر پوسان / سال پخش 87 / شبکه سه

      اثری دیگر از کارگردان جواهری در قصر

      سریال کره ای «تاجر پوسان»، سال 2001 توسط لی بیونگ، کارگردان «جواهری در قصر» ساخته شد اما در ایران، یک سال بعد از پخش یانگوم روی آنتن رفت و به خاطر زمان نامناسب پخش، موفقیت آن را به دست نیاورد.

      «تاجر پوسان» درباره زندگی یک تاجر معروف افسانه ای به نام سانگ اوک ساخته شده بود که در سال های 1799 تا 1855 زندگی می کرده. او تلاش می کرد در امتحان مترجمین دربار موفق شود ولی در راه رسیدن به چین به عنوان خیانکار دستگیر می شود و اتفاق های مختلفی برایش می افتد. قصه سریال، روی اخلاق بازرگانی متمرکز بود و به همین دلیل هم در خود کره جنوبی با نام «اخلاق در تجارت» روی آنتن می رفت.



      جومونگ / سال پخش 87 / شبکه سه

      شخصیت افسانه ای دوست داشتنی


      «افسانه جومونگ» دو سال بعد از «جواهری در قصر» با موج دیگری از استقبال مخاطبان روبرو شد. «جومونگ» در تاریخ کره جنوبی، پرنس افسانه ای است که اطلاعات خاصی درباره قهرمانی هایش وجود ندارد. برای همین بخش های زیادی از اتفاق های این سریال که 180 سال قبل از میلاد مسیح (ع) رخ داده، ساخته تخیل کارگردان بوده است.



      این سریال سال 2006 ساخته شد و علاوه بر ایران، به هفت کشور مختلف جهان فروخته شد. حتی کانال آمریکایی AZNTV هم این سریال را پخش کرد. به خاطر محبوبیت شخصیت های داستان «افسانه جومونگ»، بسیاری از شخصیت های آن به عنوان نامزد دریافت جایزه MBC محبوب ترین شخصیت های داستانی شناخته شدند.



      افسانه بادها / سال پخش 89 / شبکه سه

      بازگشت نوه جومونگ بعد از دو سال


      بعد از موفقیت و استقبال چشمگیر مخاطبان از سریال «افسانه جومونگ»، سال 2008، قسمت دوم آن با نام «امپراتور بادها» در 36 قسمت ساخته شد. «امپراتور بادها» درباره زندگی نوه «جومونگ» با نام «موهیول» ساخته شد و نقش آن را سونگ ایل گوک، بازیگر نقش جومونگ ایفا کرد.

      ایل گوک، دو سال بعد از بازی در نقش جومونگ برای این کار دعوت شد. این سریال با وجود علاقه مخاطبان به جومونگ نتوانست به اندازه افسانه جومونگ نزد مخاطب ایرانی موفقیت کسب کند. البته کانگ ایل سو، کارگردان این سریال هم بر این باور بود که جذابیت های عاطفی در سرزمین بادها کمتر از افسانه جومونگ است. البته نسخه دی ویدی این سریال در شبکه قاچاق ویدوئویی با استقبال خوبی روبرو شد.



      افسانه دونگ یی / سال پخش 91 / شبکه سه

      جدیدترین موج کره ای در ایران

      سریال «دونگ یی» جدیدترین سریال کره ای است که این روزها با پخ شهر شبی اش میان مخاطبان اقبال خاصی پیدا کرده. این سریال محصول 2010 با اینکه هیچ وقت نتوانست موفقیت جومونگ و یانگوم را تکرار کند اما باز هم مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به کارهای کره ای قرار گرفته است.

      این سریال به زمان سلطنت شاه سوک جونگ برمی گردد و زندگی دختری به نام دونگ یی است که پدر و برادرش را در کودکی از دست می دهد و ناخواسته وارد دربار سلطنتی کره شده و نهایتا موفق می شود اعتماد ملکه را به دست بیاورد و به جایگاه قابل قبولی برسد. این سریال 60 دقیقه ای تا به حال در 13 کشور دنیا از جمله کانادا، آمریکا و ... پخش شده است.

      منبع : هفت صبح



    2. 4 کاربر از پست مفید deadmau5 تشکر کرده اند.


    3. تاپیک های ویژه
    4. Top | #2

      تاریخ عضویت
      02 Nov 2012
      محل سکونت
      Nazar City
      نوشته ها
      15
      سپاس
      251
      سپاس شده 183 در 38 پست

      پیش فرض پاسخ : از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

      کلا سینما تلویزیون رسما تعطیل 3 هیچ باختیم

    5. 3 کاربر از پست مفید Ahmad تشکر کرده اند.


    6. Top | #3

      تاریخ عضویت
      30 Jan 2014
      نوشته ها
      11
      سپاس
      20
      سپاس شده 68 در 25 پست

      پیش فرض پاسخ : از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

      سریال های ایرانی مثل فیلم های سینمایی یا گاها سریال مسخره و اعصاب خوردکنی مثل سریال های ترکی شبکه جم می شوند یا بر خلاف سریال های طنز قدیمی مهران مدیری و امثالهم، کمدی های پوچ و بی ارزش و مسخره که فقط شاهد یه مشت دلقک هستیم را شاهد هستیم. یه سریال هم اسمی در می اورد مثل سریال پایتخت انچنان به گند می کشیم که در سری جدید کارش به داعش هم می کشد و ... .
      بنظر من بجای حرام کردن سر سریال های ایرانی همان پول را خرج سریال های کره ای و چینی و ژاپنی تر و تمیز بکنیم حداقل ملت برای ساعتی سرگرم می شوند. در حال حاضر علاوه بر سریال های کره ای سریال های چینی هم در حال رونق گرفتن هستند. سریال هایی مثل پرنسس وی یانگ، نخست وزیر زن و که می توانند جایگزین های یانگوم و ... باشند.

    7. 2 کاربر از پست مفید Partner12 تشکر کرده اند.


    8. Top | #4

      تاریخ عضویت
      06 Aug 2014
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      105
      سپاس
      1,799
      سپاس شده 624 در 115 پست

      پیش فرض پاسخ : از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

      سینما رو که هیچی .ولی سریال .
      به نظر من سریالای کمدی ایران شاهکارن . با هیچی مردم و میخندونن که اگه آزادی خارجی هارو داشتن صد برار زیباتر میتونستن بسازن.
      اگه دقت کرده باشید فقط سریال یانگوم و جومونگ پر طرفدار بودن . من خودم رفتم چندتا سریال کره ای دانلود کردم ، وقتی یه سریال ساخته میشه چند هفته بعدش یکی کپی همونو میسازن. یعنی سکانسا و دیالوگ ها به قدری تکراریه که اگه تو یه سریال تکرار نشه دل نگران میشی میگی نکنه اتفاقی براش افتاده نیومده.
      اصلا به درد نمیخورن و البته بیشترین تماشا گرانش هم سنین نوجوان هستن که اونم به خاطر سکانسای عشقولانشه.
      ویرایش توسط !fary! : 03-08-2018 در ساعت 10:17 PM

      گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
      گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود
      گاهی بساط عیش خودش جور میشود
      گاهی دگر تهیه بدستور میشود
      گه جور میشود خود آن بی مقدمه
      گه با دو صد مقدمه ناجور میشود
      گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
      گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود


    9. 2 کاربر از پست مفید !fary! تشکر کرده اند.


    10. Top | #5

      تاریخ عضویت
      30 Jan 2014
      نوشته ها
      11
      سپاس
      20
      سپاس شده 68 در 25 پست

      پیش فرض پاسخ : از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

      فقط سکانس های عشقولانه‌اش نیست. چند مسئله است:شما حق انتخاب بیشتری دارید. میتونید ببینید یا نه. ژانرهای مختلفی داره. میتونید کمدی دنبال کنید یا تاریخی.صحنه ها و رنگ و لعاب بیشتری دارند. سریال های ترکی هم رنگ و لعاب دارند ولی داستان اعصاب خوردن کنی دارند.
      سریال های هالیوودی هم همه معرکه نیستند. معمولا چند قست دنبال کنم بی خیالش میشم. تئوری بینگ بنگ، گریز اناتومی و سریال مردگان متحرک اونم با دوبله تاینی موویز بود که کنسل شد. سریال غرور و تعصب با دوبله بی بی سی هم بد نبود. اما در کل زیاد بیننده سریال های غربی نیستم.

    11. 2 کاربر از پست مفید Partner12 تشکر کرده اند.


    12. Top | #6

      تاریخ عضویت
      06 Aug 2014
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      105
      سپاس
      1,799
      سپاس شده 624 در 115 پست

      پیش فرض پاسخ : از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

      نقل قول نوشته اصلی توسط Partner12 نمایش پست اصلی
      فقط سکانس های عشقولانه‌اش نیست. چند مسئله است:شما حق انتخاب بیشتری دارید. میتونید ببینید یا نه. ژانرهای مختلفی داره. میتونید کمدی دنبال کنید یا تاریخی.صحنه ها و رنگ و لعاب بیشتری دارند. سریال های ترکی هم رنگ و لعاب دارند ولی داستان اعصاب خوردن کنی دارند.
      سریال های هالیوودی هم همه معرکه نیستند. معمولا چند قست دنبال کنم بی خیالش میشم. تئوری بینگ بنگ، گریز اناتومی و سریال مردگان متحرک اونم با دوبله تاینی موویز بود که کنسل شد. سریال غرور و تعصب با دوبله بی بی سی هم بد نبود. اما در کل زیاد بیننده سریال های غربی نیستم.
      من هم فیلم تاریخی دانلود کردم هم کمدی هم تراژدی. بعد از دیدن چند قسمت ، اونم میزدم جلو جلو موضوع دستگیرم شه ،دیگه ادامه نمیدادم بعدشم پاکشون میکردم .همشون سکانسای تکراری دارن رنگ و لعابشونم ( به نظر من در این مورد فیلمای آمریکایی سرآمد هستن)بعد از دیدن 2 تا سریال تکراری میشه . اینکه دختره خودشو پسر جامیزنه ،پسره یه آدم باهوش ولی خشک یه دختر گیج عاشقش میشه ،مجبور میشن دوتایی توی یه خونه زندگی کنن ، پسر پولداره عاشق یه دختر فقیر میشه ،داستان وکلا ،دختره چاق بوده پسره ولش میکنه بعد میره لاغر میشه انتقام میگیره. تناسخ ،یعنی میتونم بگم موضوع 98 درصد سریالا همینه.
      درباره سکانسا . دختره زیاد آب پرتقال میخوره که حالش بد میشه گلاب به روتون بالا میاره رو کسی که دوسش داره. یه رسمیم شده پاشنه دخترا میشکنه دیگه پسره باید کولش کنه (خودش که پا نداره که).یا مثلا پسره رو که داره لباس عوض میکنه میبینه جیغ میزنه. دختره از بلندی میخواد بیفته پسره میگیرش بعد به هم یه 5 دقیقه ای خیره میشن و....
      فقط یه سریال خوب بود "دلم برات تنگ شده " اونم که توش آب بسته بودن.
      البته هر کسی سلیقه خودش رو داره .
      ویرایش توسط !fary! : 03-09-2018 در ساعت 04:27 PM

      گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
      گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود
      گاهی بساط عیش خودش جور میشود
      گاهی دگر تهیه بدستور میشود
      گه جور میشود خود آن بی مقدمه
      گه با دو صد مقدمه ناجور میشود
      گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
      گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود


    13. 2 کاربر از پست مفید !fary! تشکر کرده اند.


    14. Top | #7

      تاریخ عضویت
      30 Jan 2014
      نوشته ها
      11
      سپاس
      20
      سپاس شده 68 در 25 پست

      پیش فرض پاسخ : از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

      نقل قول نوشته اصلی توسط !fary! نمایش پست اصلی
      من هم فیلم تاریخی دانلود کردم هم کمدی هم تراژدی. بعد از دیدن چند قسمت ، اونم میزدم جلو جلو موضوع دستگیرم شه ،دیگه ادامه نمیدادم بعدشم پاکشون میکردم .همشون سکانسای تکراری دارن رنگ و لعابشونم ( به نظر من در این مورد فیلمای آمریکایی سرآمد هستن)بعد از دیدن 2 تا سریال تکراری میشه . اینکه دختره خودشو پسر جامیزنه ،پسره یه آدم باهوش ولی خشک یه دختر گیج عاشقش میشه ،مجبور میشن دوتایی توی یه خونه زندگی کنن ، پسر پولداره عاشق یه دختر فقیر میشه ،داستان وکلا ،دختره چاق بوده پسره ولش میکنه بعد میره لاغر میشه انتقام میگیره. تناسخ ،یعنی میتونم بگم موضوع 98 درصد سریالا همینه.
      درباره سکانسا . دختره زیاد آب پرتقال میخوره که حالش بد میشه گلاب به روتون بالا میاره رو کسی که دوسش داره. یه رسمیم شده پاشنه دخترا میشکنه دیگه پسره باید کولش کنه (خودش که پا نداره که).یا مثلا پسره رو که داره لباس عوض میکنه میبینه جیغ میزنه. دختره از بلندی میخواد بیفته پسره میگیرش بعد به هم یه 5 دقیقه ای خیره میشن و....
      فقط یه سریال خوب بود "دلم برات تنگ شده " اونم که توش آب بسته بودن.
      البته هر کسی سلیقه خودش رو داره .
      اتفاقا یکی از نقدهایی که به این سریال ها وارده همین سوژه های تکراریه واسه همینه که میگم لازم نیست همه سریال هارو دانلود و تماشا کنید. یه سری ها را هم نمیشه از دست داد. برای مثال کارگردان سه فصل درامای ریپلای می امسال سریال Prison Playbook را روی انتن فرستاد. حتی همین موضوعات تکراری هم مثل همین خودروسازهاست. ایران خودرو و سایپا هم ماشین دست مردم میدن. کره جنوبی و المان و فرانسه هم. حالا این کجا و ان کجا.

    15. 2 کاربر از پست مفید Partner12 تشکر کرده اند.


    16. Top | #8

      تاریخ عضویت
      06 Aug 2014
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      105
      سپاس
      1,799
      سپاس شده 624 در 115 پست

      پیش فرض پاسخ : از یانگوم و جومونگ تا دونگ‌یی/ در سريال‌سازي به كره باختيم

      نقل قول نوشته اصلی توسط Partner12 نمایش پست اصلی
      اتفاقا یکی از نقدهایی که به این سریال ها وارده همین سوژه های تکراریه واسه همینه که میگم لازم نیست همه سریال هارو دانلود و تماشا کنید. یه سری ها را هم نمیشه از دست داد. برای مثال کارگردان سه فصل درامای ریپلای می امسال سریال Prison Playbook را روی انتن فرستاد. حتی همین موضوعات تکراری هم مثل همین خودروسازهاست. ایران خودرو و سایپا هم ماشین دست مردم میدن. کره جنوبی و المان و فرانسه هم. حالا این کجا و ان کجا.
      تولید ملی افتخار ملی
      اینیکه شما میگی حکم اینو داره که سریال ایرانی پراید سریال کره ای مازاراتی، سریال کره ای خیلی خوبه ولی ایرانی خیلی بده ،که من کلا با این مخالفم .برگشتیم سر خونه اول.ریپلای رو یک سری دیدم خوشم نیومد دوباره همون آش با همون نخودا بود.
      فقط پیکان

      گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
      گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود
      گاهی بساط عیش خودش جور میشود
      گاهی دگر تهیه بدستور میشود
      گه جور میشود خود آن بی مقدمه
      گه با دو صد مقدمه ناجور میشود
      گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
      گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود


    17. کاربر روبرو از پست مفید !fary! تشکر کرده است.


    موضوعات مشابه

    1. پاسخ: 7
      آخرين نوشته: 04-11-2014, 07:00 PM
    2. فيلم بعدي «تارانتينو» در ژانر وسترن
      توسط viper114 در انجمن سینمای جهان
      پاسخ: 0
      آخرين نوشته: 11-28-2013, 03:44 PM
    3. پاسخ: 0
      آخرين نوشته: 11-16-2013, 04:53 PM
    4. «مارتين فريمن» هم از «هابيت» خداحافظي كرد+عکس
      توسط HoLlYsAw در انجمن اخبار سینمای جهان
      پاسخ: 0
      آخرين نوشته: 07-14-2013, 12:28 AM
    5. پاسخ جالب انيشتين به خواستگارش!
      توسط Mostafa در انجمن گفتگوی آزاد
      پاسخ: 0
      آخرين نوشته: 01-29-2013, 02:47 PM

    کلمات کلیدی این موضوع

    «جواهری، «خانه، color، files، فقر، فیلم و سریال، فکر، فصل، قهرمانی، قسمت، قصه، قصر»، كره، ملکه، منتشر، مهناز افشار، مادرش، مجموعه، محصول، مدت، نقش، نویسنده، نوشت، چینی، نیز، نام، ندارد، نزدیک، نسخه، چشم، همین، همراه، هالیوود، هالیوودی، های، وجود، یونگ، یکی، یانگوم، ژاپنی، کلوپ، کلی، کمتر، کارنامه، کارهای، کاری، کره، کردند، کرده، کشورهای، کشیده، گفت، گرفتند، گروهی، پایان، پاسخ، پخش، پدر، پزشک، v، آمار، آمریکا، آنچه، آنها، آدم، اولین، اینکه، اجتماعی، احترام، اخیر، از، است»، استفاده، است؟، اعتماد، بوک، بوده، بیننده، بیشترین، باختيم، باشند، باشید، باعث، بحث، برابر، برادرش، بررسی، تلویزیون، تلویزیونی، تلاش، تماشای، تهیه، تولید، توسط، توضیح، تصویر، جلوی، جمعه، جنس، جهان، جومونگ، جایی، جدید، جدیدی، جدیدترین، حرف‌های، خیابان، خانواده، خرید، دقیقه، دلیل، دهه، دوم، دونگ‌یی، دونگ‌یی or، دیگری، داستان، دختری، دسته، روابط، رابطه، رسید، رسانه، زندگی، سفید، سلطنت، سوی، سوال، سازی، سريال‌سازي، سریال، سریال جدید، سریالی، سطح، شنبه، شبیه، شباهت، صورت، صبح، طولانی، عبور، عشقی

    نمایش برچسب‌ها

    علاقه مندي ها (Bookmarks)

    علاقه مندي ها (Bookmarks)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  
    اکنون ساعت 01:37 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
    Copyright © Show-Time.iR .All rights reserved.
    Designed by: VbIran , Show-Time , ErfanGraph , XboxIran